مجله ی اینترنتی آوای بوف

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

مجله ی اینترنتی آوای بوف

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

نحوه پیشگیری از ایجاد فاصله بین دندان ها چگونه است؟

پیشگیری از دیاستما: نحوه پیشگیری از ایجاد فاصله بین دندان ها چگونه است؟

افرادی که با مشکل وجود فاصله بین دندان ها مواجه هستند میتوانند بدون هیچ دغدغه اضافی و به راحتی مشکلشان را حل کنند. از همه مهمتر روش هایی وجود دارد که شما با کمک آن ها میتوانید از بروز این مشکل پیشگیری کنید. در ادامه با برخی از روش های پیشگیری از ایجاد فاصله بین دندان ها آشنا خواهید شد.


بیماری های لثه شامل التهاب و عفونت بافت لثه میتوانند باعث ایجاد فواصل بین دندانی شوند پس با مراقبت از لثه مانع از ایجاد دیاستما شوید.

به کودک خود اجازه مکیدن انگشتش را ندهید

به کودکان خود نحوه صحصح خوردن مواد غذایی و بلع لقمه ها را بدهید

بهداشت دهان و دندان خود را ارتقاء دهید

هر ۶ ماه یکبار به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید.

هزینه ارتودنسی نامرئی با اینویزیلاین چقدر است؟

قیمت ارتودنسی نامرئی


قیمت ارتودنسی نامرئی با کمک پلاک های شفاف ارتودنسی یا همان اینویزیلاین‌ها که ارتودنسی متحرک نیز شناخته میشوند در ایران بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان به ازای هر فک است. یعنی دو فک بین ۱۶ تا ۲۰ میلیون تومان برای شما هزینه در بر خواهد داشت .

قیمت ارتودنسی نامرئی به طور میانگین بر اساس دلار آمریکا نیز بین ۲۰۰۰ تا ۸۰۰۰ دلار است.

اینویزیلاین ها نوعی دستگاه های شفاف ارتودنسی هستند که در ایران با نام پلاک شفاف ارتودنسی هم شناخته شده هستند. چند سال اخیر تمایل مردم به استفاده از اینویزیلان ها افزایش چشمگیری داشته , این پلاک ها بیشتر مورد پسند بزرگسالان هستند زیرا حین استفاده اصلا قابل توجه نیستند و سخت میشود آن ها را روی دندان ها یا در طرح لبخند مشاهده کرد.


اینویزیلاین ها توسط فناوری های امروزی و با کمک اسکن های سه بعدی ساخته میشوند. اگر مشکل ارتودنسی شما جزئی است بهترین گزینه درمانی برای شما استفاده از اینویزیلاین ها است.

مرحله سوم: برداشتن براکت ها: هنگامی که متخصص ارتودنسی کامل شدن دوره درمان را اعلام نماید، بریس های دندان با استفاده از یک فرآیند ساده و به نسبت بدون درد از دهان بیمار خارج خواهد شد. هنگامی که همه براکت ها خارج شدند، چسب های باندینگ باقیمانده با استفاده از یک ابزار مخصوص از روی دندان ها پاک خواهد شد. این ابزار مشابه وسیله ای است که برای ترمیم پوسیدگی های دندان استفاده می شود، 

اما به خاطر اینکه نیازی به حذف ساختارهای دندان در این حالت نیست، درد بیمار در این شرایط در سطح حداقل خواهد بود. پس از اینکه همه چسب های باندینگ پاک شد، لثه ها ممکن است تا حدودی ملتهب شوند، اما این شرایط معمولاً با گذشت چند روز با مسواک زدن و نخ دندان ارتودنسی کشیدن مناسب بر طرف خواهد شد.

ترازکننده شفاف و قابل جداسازی ارتودنسیhttp://kolbeyeahzan.rozblog.com/post/1


نمونه شفاف با عنوان «Invisalign»، نوعی تراز‌کننده است که می‌توانید به جای نمونه دیمون و فلزی از آن استفاده نمایید. این وسیله همانند محافظ دهان ورزشکاران، یک پلاستیک ترازکننده است که به صورت اختصاصی و سفارشی برای هر شخص تهیه شده و سطح سلسله دندان‌های فوقانی و یا تحتانی را پوشش می‌دهد. این نمونه بدون نیاز مراجعه به پزشک، برای مصرف غذا، قابل جداسازی است و در دوره درمانی، در هر بازه دو هفتگی، تعویض می‌شود به طوری که هر ترازکننده جدید برای وضعیت جدید‌تر فرم دندان‌هایتان تنظیم و تهیه می‌شود.


این نمونه شفاف همچنین برای زمان پس از درمان دوره ارتودنسی نیز استفاده می‌شود. این کار به شما کمک می‌کند تا وضعیت دندان را تا زمان تحرک و قرار‌گیری بر مکان صحیح، به طور مناسب کنترل نمود.

مزایای سیم کشی دندان

یکی از مزایای سیم کشی دندان با براکت ارتودنسی این است که طول درمان با سیم کشی ثابت بسیار کوتاه‌تر است. همچنین هزینه سیم کشی دندان فلزی نسبت به سایر روش‌های ارتودنسی ارزان‌تر است.


ایا سیم کشی دندان درد دارد؟

ترس از درد دندان هنگام سیم کشی ممکن است شما را انجام ارتودنسی و داشتن دندان‌های مرتب بازدارد. در زمان شروع درمان و سیم کشی دندان ممکن است درد در فک خود احساس کنید، اما با رعایت نکات مراقبتی و  مصرف مسکن‌های تجویزی دکتر ارتودنسی، می‌توانی سیم کشی با درد کمتر تجربه کنید.

نکات طلایی در مورد ارتودنسی دندان ها

چنانچه خانم های باردار قصد دارند از ارتودنسی برای بهبود ظاهر دندان های شان کمک بگیرند، با توجه به شرایط حساس و استثنایی که دارند باید با پزشک متخصص زنان و ندانپزشک خبرای در این باره مشورت کنند زیرا دارو های بی حس کننده امکان بروز حساسیت و آلرژی های در خانم های حامله دارد.

پس از انجام ارتودنسی دندان های تان هر روز مرتباٌ با مسواک و دهانشویه های مخصوصی شستشو دهید.

یکی دیگر از راه های درمان سریع و موثر استفاده از آب گرم و نمک باری شستشوی و ضدعفونی دندان ها است، زیرا نمک خاصیت درمانی بسیاری دارد. بنابراین هر مرتبه که می خوایهد سیم براکتهای ارتودنسی تان را تنظیم کنید حتما از روش غرغره کردن آب نمک کمک بگیرید. علاوه بر آن که خاصیت شستشویی دارد می تواند بهبود و درمان زخم ها، برش های ایجاد شده در دهان و لثه بیانجامد.

توجه داشته باشید برای رسیدن به نتیجه ای مطلوب از ارتودنسی دندان ها نوشیدنی های قند دار را تا حد قابل توجهی محدود کنید. هم چنین از خوردن غذا های سفت و چسبناک هم خودداری کنید زیرا ممکن است به سیم کشی های دندانی شما آسیب جدی وارد کنند.

چنانچه هر کدام از براکت های دندانی شما آسیب دیده باشد باید سریعا به دندانپزشک مورد نظر خود مراجعه کنید و در جهت رفع و درمان آن اقدام کنید.

هم چنین افرادی که به دلیل نامرتبی های دندانی خود اقدام به انجام ارتودنسی کرده اند باید در حین انجام تمرینات ورزشی از لوازم محافظتی مخصوص استفاده کنند تا به براکت ها و ارتودنسی آن ها آسیب جدی وارد نشود.