مجله ی اینترنتی آوای بوف

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

مجله ی اینترنتی آوای بوف

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

روکش دندان شیری در مجله دندانپزشکی هروی دنتال

تغییرات هورمونی یکی از علائم اجتنابناپذیر تمام دورانهای بارداری است. تهوع صبحگاهی علامت اصلی بارداری در برخی بانوان است. تفاوت دندانپزشکی و دندانسازی همراه با حالت تهوع میزان اسید موجود در دهان نیز افزایش مییابد که اگر در دهان باقی بماند، به دندانهای آسیب میزند و باعث پوسیدگی آنها میشود. مانند هر خانمی، زنان باردار هم میتوانند در زمان بارداری دچار دندان درد شوند. اما بعضی از عوامل میتواند احتمال دندان درد را در زنان باردار افزایش دهد. مهمترین عوامل دندان درد در بارداری، بیماری لثه است که بر اثر تغییر هورمونها اتفاق میافتد و باعث التهاب لثه میشود. عامل دیگر دندان درد درد بارداری کمبود کلسیم است. در دوران بارداری با مصرف کلسیم برای ساخت استخوانهای جنین، دندانهای مادر ممکن است دچار پوسیدگی و در نهایت منجر به دندان درد شود. زمانی که پلاک بین دندانها جمع میشود، بستر مساعد گرم و مرطوبی برای باکتریها ایجاد میشود. این باکتریها منجر به التهاب، یعنی جمع شدن مایع و خونریزی لثهها میشود که اگر درمان نگردد، به آبسه و پوسیدگی دندان میانجامد.

کاسه کراشوار و دوش آب: این وسیله که از جنس چینی، سنگ و پلاستیک است، به یک دوش آب متصل بوده و می تواند برای شستشوی دهان بیمار در حین انجام جراحی استفاده شود. لازم به ذکر است که یونیت های دندانپزشکی باید سیستم مکنده خوبی برای جلوگیری از اتلاف وقت و دید کافی داشته باشند. بزاق کش: این وسیله از تجهیزات ارتودنسی و دندانپزشکی، با آب یا هوا کار می کند و مکش ضعیفی دارد. لازم به ذکر است که استفاده از بزاق کش برای کشیدن بزاق غلیظ و مایعات چرکی مناسب نمی باشد. روکش دندان شیری  از جمله تجهیزاتی که لازم است بعد از ارتودنسی، برای بیماران تجویز شود، باید به چند مورد اشاره نمود. اولین مورد مسواک ارتودنسی هستند که باید برای متناسب با اتصالات ارتودنسی، از مسواک های مخصوصی استفاده شود. این مسواک های مخصوص ارتودنسی به صورت مسواک هایی با گود داخلی هستند که می توانند اطراف براکت ها را به خوبی تمیز نمایند.

پل ( Bridge ) : پروتز ثابت دندانی که به دندان های مجاور فضای بی دندانی ثابت شده است . جایگزین کردن یک یا چند دندان از دست رفته، به وسیله ی سمان کردن یا اتصال این پروتز ها به دندان یا ایمپلنت های مجاور فضای بی دندانی انجام میشود. همچنین پروتز پارسیل ثابت نیز نام گذاری می شود. پلاک (plaque ): یک لایه ی نازک و چسبناک از ذرات غذای هضم نشده ی مخلوط با بزاق و باکتری است که به طور مداوم بر روی دندانها شکل میگیرد. در نهایت پلاک به تنهایی به عنوان یکی از عوامل مهم در ایجاد پوسیدگی دندان و بیماریهای پریودنتال مطرح است. پوسیدگی ( Caries ) : پوسیدگی دندانی یا “حفرههای دندانی ” ؛ عفونت دندانی ناشی از سموم تولید شده توسط باکتریها. پوسیدگی (decay ): تخریب ساختار دندان ناشی از سموم تولید شده توسط باکتریها. تار تار (tartar ): اصطلاحی رایج برای جرم دندانی است .رسوب و سطح سختی را ایجاد میکند که به دندان چسبیده است و موجب سهولت در جذب پلاک می شود .

برداشتن یا حذف کامل دندان معمولاً بر روی دندان های مشکل دار، بسیار پوسیده یا اضافی انجام می شود. گاهی دندان عقل فضایی برای رشد در فک ندارد. در اینگونه موارد دندان عقل باید کشیده شود. زیرا دندان های نهفته در صورت باقی ماندن در لثه می توانند در مدت کوتاهی باعث درد، عفونت، التهاب و بسیاری دیگر از مشکلات دندانی شوند. به همین علت بهتر است دندان های عقل یا نهفته به محض رویش کشیده شوند تا بعدها باعث بروز مشکلات مختلف دندانی نشوند. جراحی برای کشیدن دندان، یکی از رایج ترین خدمات دندانپزشک است. این کار را می توان با بی حسی موضعی یا عمومی انجام داد. جراحی معمولاً در مورد دندان عقل نهفته ای استفاده می شود که به دلیل نداشتن فضای کافی برای رشد باعث ایجاد درد شدید و مشکلات دندانی متعددی شود. به طور کلی بسیاری از مردم در انجام جراحی دندان ترس، نگرانی و تردید دارند. علت این امر آن است که جراحی های دندان هم گران و هم دردناک است. با این حال، در صورت توصیه دندانپزشک باید حتما درمان جراحی دندان را انجام داد. زیرا عدم درمان به موقع باعث بروز مشکلات فک و صورت شده و درد از آستانه تحمل شما عبور خواهد کرد.

این مطالعات و مشاهدات روانشناسان و جامعهشناسان ثابت کرده است که زیبایی و در نهایت ایجاد جذابیت ظاهری باعث کسب موفقیت بیشتر در مصاحبههای شغلی میشود . حتی به مزایای شغلی مناسب تر هم منجر میشود. حتی این جذابیت ظاهری در تصمیمگیری های هیاتهای داوری در رویدادهای مختلف موثر است. حتی شاید برایتان جالب باشد که بر اساس باور جرم شناسان، مجرمان خوش قیافه، تخفیفات بیشتری در مجازاتهایشان میگیرند و در روند بازپرسی و دادرسی آنها از جملات نرم تر و ملایم تری استفاده میشود. همانند این مثال بین رفتار معلمان با دانشآموزان خوشقیافهتر نیز صادق است. با همهی این مقدمات به نظر میرسد تلاش برای جذابتر ساختن ظاهر برای بهبود روابط اجتماعی امری مهم، غیر قابل کتمان و منطقی است. یکی از تعاریف خوب زیبایی، اضافه کردن یا حذف کردن هرچیزی است بدون اینکه صدمه ای برای ما ایجاد کند. اولین بخشی از بدن ما که در نگاه اول مخاطب مشاهده شده و توسط مغز وی تحلیل و مقایسه میشود، صورت ماست.

ابزار دستی :ابزار دستی از سه قسمت متصل به هم تشکیل شده است،دسته،تیغه وتنه که تنه، تیغه ودسته را به هم متصل می کند. الف آینه دندانپزشکی :برای کنارزدن گونه،زبان،انعکاس نور ودیدن قسمت هایی که به طور مستقیم دیده نمی شود استفاده می شود ب پنس :بازوایا ونوک های متفاوت برای برداشتن وسایل وگرفتن پنبه ورول پنبه کاربرد دارد . سوندها :اندازه ها وفرم های مختلفی داردد وبرای پیدا کردن پوسیدگی وامتحان سلامت وسختی دندان استفاده می شود سوند مدرج برای معاینه لثه وبررسی عمق پاکت پریو دنتال کاربرد دارد.مراحل پر کردن دندان  سوند،آینه وپنس جزء وسایل معاینه هستند. اسپاتول :در اشکال واندازه های مختلف برای مخلوط کردن،پرکردن وفرم دادن مواد پلاستیکی،سیمان هاو … به کار می رود برای کار کردن با مواد ترموپلاستیک مثل موم باید اندکی تیغه اسپاتول را گرم کنیم البته برای این کار بهتر است اسپاتول مخصوص داشته باشیم معمولاًًاز جنس شیشه است. اکسکا واتورها :برای تراشیدن وبرداشتن عاج نرم به کار می رود .

لیزر در دندانپزشکی کاربرد های فروانی دارد. امروزه در بسیاری از کلینیک دندانپزشکی با لیزر از لیزر برای مصارف درمانی و زیبایی استفاده می کنند. می توان گفت که از سال ۱۹۹۴ لیزر برای درمان بسیاری از مشکلات در دندانپزشکی استفاده شده است. استفاده نشده است. بهرحال از لیزرهای سرد در فتوتراپی ها به منظور تسکین سردرد، درد و التهاب استفاده می کنند. شما با مراجعه به یک کلینیک دندانپزشکی خوب می توانید با دندانپزشک خود درباره ی نوع درمانتان با لیزر و کاربرد لیزر در دندانپزشکی و درمان شما مشورت کنید. با این حال، برخی از دندانپزشکان از لیزر برای درمان هم استفاده می کنند. لیزرها برای رفع پوسیدگی در دندان استفاده می شوند و مینای دندان را با آن می توان پر کرد. لیزرها برای درمان لثه و حذف باکتری در طی مراحل درمان استفاده می شوند. لیزرها برای حذف یک تکه کوچک از بافت ها بصورت ضایعه (به نام بیوپسی) استفاده می شوند و می توان آن را برای سرطان استفاده کرد.

از مصرف دارو بهبود شرایط واثر درمانی انتظار می رود. خوردن یا راهoral است 1 درصد داروها از طریق خوراکی مصرف می شود دارو از راه خوردن دو صورت جامد ومایع وارد بدن می شوند. داروهای جامد(قرصها)عمده ترین رقم دارویی اند. بعضی قرصها پوشش دارند تا در دهان یا مثلاض معده باز نشوند ومثلاً در روده باز شوند. نوع دیگر داروهای جامد کپسولها هستند که مواد دارویی را به صورت پودر در آورده ودر یک محفظه ژلاتینی قرار می دهند. مثل شربت که ماده دارویی در یک مایع شیرین ویا مواد روغنی وجود دارد وگاهی به صورت سوسپانسیون است که قبل از خوردن باید آنها را به هم زد. نوع دیگر داروها قطره های خوراکی اند که برای اطفال به کار می روند. وریدی :که مستقیماً وارد خون می شود . عضلانی :دارو از طریق مویرگها وارد ر می شود . راه سوم ورود راه موضعی است که به صورت پماد کرم لوسیون است وقطره ها شیافها از راه معقد وارد بدن می شوند چون در آنجا مویرگهای خونی فراوانند.

مشکلات دهان و دندان خانمها در دوران بارداری به دلایل مختلفی افزایش مییابد. یکی از این علتها، مشکلات لثه و پرخون و نرم شدن آن ناشی از تغییرات هورمونی در دوران بارداری است که باعث میشود در اثر تروماهای خفیف مانند مسواک زدن دچار خونریزی شود. است. بنابراین بارداری به خودی خود موجب پوسیدگی دندان نمیشود. با مراقبتهای قبل و هنگام بارداری میتوان از بروز مشکلات دهان و دندان در این دوران جلوگیری کرد. متاسفانه بیماریهای مربوط به لثه و دندان با زایمان زودرس ارتباط دارند. با درمان این بیماریها سلامت دندان بهبود مییابد ولی از زایمان زودرس جلوگیری نمیشود. نکته مهم این است که در حاملگی منعی برای درمانهای دندانپزشکی از جمله رادیوگرافیهای دندانی وجود ندارد. کارهای ضروری در دندانپزشکی، مانند پر کردن پوسیدگی دندان یا روکش کردن آن در زمان بارداری باید انجام شوند تا احتمال عفونت دهان کم شود. کم¬خطرترین زمان برای انجام کارهای دندانپزشکی در زمان بارداری سه ماهه دوم بارداری است.

  • استفاده از دندان های مصنوعی
  • تبریز - خیابان آزادی - س شیخ الرئیس - طبقه سوم
  • رسیدگی به وضعیت ایمنی بیماران وکارکنان مطب
  • سی تی اسکن
  • دیانی، محمد حسین. 1361. کتابسنجی. نشردانش 3 (2): 40-47
  • رزین کامپوزیت

افزایش رشد حفره ها به دلیل ایجاد سریع پلاک است که دندان را تجزیه می کند. مسواک زدن دو بار در روز و استفاده از نخ دندان تضمین می کند که مشکلات بیشتر قبل از وقوع محدود می شوند. کدام مرکز دندانپزشکی تهران برای فرزند من مناسب است؟ دندانپزشکی برای کودکان در مقایسه با بزرگسالان یک دسته درمانی کاملاً متفاوت است. دندانپزشکی اطفال شامل تخصص و تجهیزات تخصصی اضافی، آموزش و مهارتهایی برای مقابله با نیازهای مختلف کودکان در حال رشد و دندانهای در حال رشد آنها است. بسیاری از متخصصان دندانپزشکی کودکان برای رسیدگی به بخشی از مشکلات پیش رو، مبلمان مخصوص کودکان، ابزارها و تجهیزات مخصوص کودک را نگه میدارند که برای کودکان مناسبتر است. وقتی نوبت به سلامت دندان های شما می رسد، همیشه بهتر است بیشتر محتاط باشید. هنگامی که به دنبال یک مرکز هستید، قبل از تصمیم گیری مطمئن شوید که تمام امکانات و زیرساخت های لازم را دارد. استفاده از تکنولوژی و ابزار مدرن همچنین می تواند تضمین کند که شما مراقبت های دندانی با کیفیت بالا را دریافت خواهید کرد. نظافت و بهداشت مرکز نیز باید به طور منظم به خوبی حفظ شود تا ایمنی همه تضمین شود. همچنین بسیار مهم است که مطمئن ترین مرکز دندانپزشکی را انتخاب کنید که خواسته های شما را با قیمتی متناسب با بودجه شما برآورده کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد