مجله ی اینترنتی آوای بوف

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

مجله ی اینترنتی آوای بوف

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

مکان برای شروع با کامپیوتر؟

مکان برای شروع با کامپیوتر؟
  • پردازنده AMD Ryzen 7 4800H
  • انواع لپ تاپ چیست؟
  • راهنمای خرید رم استوک کامپیوتر | فروش رم استوک
  • لپتاپ گیمینگ و گرافیک
  • پردازنده مرکزی لپ تاپ
  • ۴ گیگا بایت رم با سرعت ۲۴۰۰

laptopاینتل Core i7 نامی است که شرکت اینتل برای پردازندههای کامپیوتری که برای کامپیوترهای رومیزی و لپتاپ و تبلت استفاده میکند. اینتل از این نام برای سریعترین پردازندهها استفاده میکند که فکر میکنند برای ساخت قویترین لپ تاپ سری Intel Core i7 مصرفکننده مورد استفاده قرار خواهند گرفت. بخش اصلی این نام، که به هسته پردازنده اشاره دارد، از سال ۲۰۰۶ توسط اینتل استفاده شدهاست، اما اولین پردازنده Core i7 سه سال بعد در سال ۲۰۰۹ منتشر شد. انواع مختلفی از پردازنده Core i7 وجود دارد. ک سالانه جدیترین سری آن معرفی می شود . تا سال 2020 دهمین نسل از پردازنده های Intel Core i7 تولید و معرفی گشته است. همچنین لپ تاپ سری Intel Core i7 دارای قدرت فوق العاده در پردازش و محاسبات برای مهندسین کامپیوتر ، مهندسین شبکه و مهندسی معماری ، مکانیک بسیار مناسب خواهد بود . اینتل از نام دیگری به نام Xeon برای پردازنده هایی که اینتل برای کامپیوترهای “سرور” برای کسب و کارها (و برخی از لپتاپهای نادر)میسازد، استفاده میکند. لپ تاپ سری Intel Core i7 علی رغم داشتن قدرت بسیار در برخی موارد توانایی لپ تاپ با پردازنده Xeon را نخواهند داشت . لپ تاپ سری Intel Core i7 نسبت به پردازنده های سری Xeon بسیار ارزان قیمت تر هستند و مناسب خرید کاربران حرفه ای می باشد . اینتل همچنین پردازندههای “Xeon” دیگر را میسازد که مشابه هیچ پردازنده “Core i7” نیستند و کاملا دارای معماری ساخت و توانایی های بسیار و بالا و خاص هستند . برخلاف Core i7، پردازندههای Xeon حافظه ECC (تصحیح خطا)و چندین CPU در یک مادربورد را پشتیبانی میکنند.

  • محدودیت در ارتقای دستگاه
  • امنیت داده و شبکه
  • دارای نمایشگر IPS و بروزرسانی ۱۲۰ هرتز
  • Propert یا System Properties را انتخاب کنید

laptopحالا که صحبت از محصولات شرکت اپل شد، بهتر است بگوییم که ای شرکت همیشه محصولات پرچمدار تولید میکند و کمتر پیش میآید در یک سال، از محصولی میانرده رونمایی کند. به همین دلیل هم، قیمت تمام محصولاتش بسیار گران است. اما برندهایی نظیر ایسوس، ایسر، دل، لنوو و… علاوه برا محصولات پرچمدارشان، لپتاپهای میانرده، اقتصادی، قیمت لپ تاپ استوک hp مهندسی، دانشجویی و… هم تولید میکنند که بسته به نوع کاربریشان، ممکن است از باتری قدرتمند و یا سختافزارهای قوی برخوردار نباشد. حالا که در مورد مقایسه عمر لپتاپ ایسوس با سایر برندها صحبت کردیم، بهتر است به این سوال هم پاسخ دهیم که آیا لپتاپهای ایسوس به طور کلی طول عمر خوبی دارند یا خیر؟ پاسخ به این سوال کاملا بستگی به نوع استفاده شما از لپتاپتان خواهد داشت. یعنی این موضوع هم بستگی به درست استفاده کردنتان از لپتاپ و هم حجم کاریتان خواهد داشت. در واقع، ایسوس برترین کمپانی تولیدکننده لپتاپ در جهان است. حتی به این موضوع هم اشاره کردیم که قدرت و کیفیت محصولات ایسوس به نوعی است که توانسته در مقابل محصولات اپل ایستادگی کرده و با آنها رقابت کند.

نقل قول های معروف در لپ تاپ

laptopپردازندهی هشت هستهای قدرتمند AMD Ryzen 7 5700U، هشت گیگابایت رم DDR4، یک ترابایت هارد و نمایشگر ۱۵٫۶ اینچ FHD از امکانات مهم این مدل از «لپتاپ IdeaPad 3 لنوو» بهشمار میروند. پیشنهاد میشود بازهم با هماهنگی با فروشنده هارد را با SSD تعویض کنید تا یکی از بهترین لپتاپهای اقتصادی از نظر سرعت و قدرت پردازشی را داشته باشید. یکی از بهترین لپتاپها در ردهی قیمت ۲۰ میلیون تومان میتواند «تینکبوک لنوو مدل 15 G2» باشد؛ چراکه با پردازندهی نسلیازدهمی Core i5 اینتل و گرافیک انویدیا MX450 ترکیب مناسبی از قدرت پردازشی و گرافیکی دارد. نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی FHD، دو درگاه تایپ C با پشتیبانی از تاندربولت ۴ و DisplayPort و وزن مناسب ۱٫۷ کیلوگرمی از دیگر امکانات این لپتاپ میانردهی لنوو است. ناگفته نماند میتوان با ارتقای رم هشت گیگبایتی و اضافهکردن حافظهی SSD سرعت آن را افزایش چشمگیری داد. داشتن حسگر تشخیص اثرانگشت و جنس بدنهی باکیفیت و فلزی از ویژگیهای منحصربهفرد این لپتاپ است. توجه کنید که قیمت لپ تاپ تینک بوک 15 لنوو متغیر است و میتوان با حدود ۲۰ تا ۲۱ میلیون تومان آن را تهیه کرد.

laptopفراموش نکنید پردازنده های قدرتمند به کار رفته در محصولات مایکروسافت به با طراحی بی نظیر، یک محصول کامل را در اختیار کاربر قرار می دهند. شرکت آمریکایی دل از چندین سال قبل، محصولات و خدمات خود را در بازارهای جهانی عرضه می کند. گستره محصولات دل به این موارد ختم نشده و افرادی که نیاز به انجام بازی های سنگین دارند و گیمرها می توانند محصولات سری الین ویر را به عنوان گزینه مطمئن خریداری کنند. اگر برای استفاده تجاری نیاز به خرید لپ تاپ دارید، دل این شرایط را نیز در نظر گرفته و محصولات خود با نام وسترو را روانه بازار میکند. به منظور بالا بردن سرعت سیستم، Dell تمام شرایط را در نظر گرفته و پردازنده های قدرتمند، هارد اس اس دی مناسب و رم با مقدار بالا را در محصولات خود قرار داده است. آمریکایی در سال ۱۹۹۸ توانست خود را وارد دنیای تکنولوژی کرده و محصولات خود را به سرعت ارتقا دهد. از نکات مثبت محصولات ارائه شده توسط این برند می توان به طراحی لپ تاپ ها برای افراد حرفه ای با بالاترین کیفیت اشاره کرد. ریزر بلید علاوه بر اینکه لپ تاپ های گیمینگ را بالاترین قدرت روانه بازار کرده است، سعی کرده برای برطرف کردن نیازهای سایر افراد نیز محصولات خود را با تنوع بالا و روانه بازار کند. در کنار مواردی که بیان کردیم و میتوانند به عنوان بهترین برندهای تولید کننده لپ تاپ شناخته شوند. کمپانی های دیگری نیز پای در این عرصه گذاشته و محصولات خود را برای کاربران در زمینههای مختلف تولید می کنند. به عنوان مثال، سامسونگ نیز در چند سال اخیر سعی کرده وارد این بازار شده و محصولات خود را برای طیف وسیعی از کاربران روانه بازار نماید. در کنار این مورد، شیائومی پس از موفقیت چشمگیری که در زمینه تولید گوشیهای هوشمند داشته، سعی کرده لپتاپهای خود را نیز در سری های مختلف عرضه کند. از دیگر کمپانیهای فعال در زمینه تولید لپتاپ میتوان به کمپانی آمریکایی و تازه وارد آی لایف اشاره نمود.

های لوحی و تلویزیونهای هوشمند است.

laptopاین شرکت همچنین چندین شرکت فناوری را به دست آورده است. ازجمله این موارد میتوان بهIBM، Motorola Mobility و Fujitsu اشاره کرد. Lenovo، دقیقاً مانند ایسوس OEM و سازنده برخی از محبوبترین تلفنهای هوشمند، رایانههای شخصی، رایانههای لوحی و تلویزیونهای هوشمند است. لنوو به خاطر محبوبترین لپتاپهای خود معروف است که چند مورد از آنها عبارتاند از: ThinkPad IdeaPad، یوگا و لژیون. همچنین لنوو سازنده خطوط دسکتاپ ThinkCentre و IdeaCentre است. Lenovo بر اساس فروش واحد مارس ۲۰۱۹ خود، بزرگترین فروشنده رایانههای شخصی در جهان است. این به این معنی است که در حال حاضر محبوبتر و بزرگتر از ایسوس همچنین با محصولات قابلتوجه بیشتری در بازار است. برخی از محبوبترین لپتاپهای Lenovo مدلهای Lenovo ThinkPad X1 Carbon، Lenovo Yoga C940 و Lenovo Legion Y740 هستند. حال که شما تصور تقریبی از تاریخچه این مارکها دارید و با کشورهای سازنده و برخی از ویژگیهای این شرکتها آشنا شدید بهتر است عمیقتر به مقایسه لپتاپ لنوو و ایسوس بپردازیم.

فعالیتهایی که در زمینه مشاوره و نظارت بر امور رایانهای صورت میگیرد، تحت نظارت شاخه مشاوران هستند. مشاوران این شاخه، از میان اعضا انتخاب میشوند. نظام صنفی رایانه ای چه کاری انجام میدهد و هدف از تشکیل آن چیست؟ همانطور که در بخشهای قبلی توضیح دادیم، سازمان صنفی رایانهای وظیفه نظارت بر عملکرد شرکتها و فروشگاههایی را دارد که در زمینه امور کامپیوتری فعالیت میکنند. امروزه این سازمان در ۲۵ استان کشور در حال فعالیت مستمر است. بیش از ۱۰ هزار شرکت، فروشگاه و مشاور حقیقی در حوزه رایانه، تحت نظارت سازمان نظام صنفی یارانهای کار میکنند که همگی آنها دارای پروانه عضویت از این تشکل میباشند. عضوگیری نظام صنفی رایانه ای چگونه است؟ همانطور که در بخشهای قبلی اشاره کردیم، در استانهای زیادی در سطح کشور، شاهد فعالیت سازمان نظام صنفی یارانهای هستیم. این سازمانهای استانی به منظور عضوگیری، مجمعی را برگزار کرده و بدین وسیله اقدام به انتخاب هیئت مدیرهای متشکل از ۶ تا ۲۵ نفر میکنند.

laptopطبیعی است سختافزار این دستگاهها باید نسبت به سری اقتصادی قویتر باشد تا بتواند به خوبی از پس پردازشهای لازم برای نرمافزارهای مذکور بر بیاید. رم ۶ تا ۱۲ گیگابایت در کنار پردازندههای ردهی متوسط شرکتهای اینتل یا AMD معمولا قدرت پردازش کافی برای برآورده کردن نیازهای دانشجویان را فراهم میکند. سریهای ویووبوک و ذن بوک (ZenBook) از لپ تاپ Asus مدلهایی را در خود جای دادهاند که در دستهی لپ تاپ دانشجویی ایسوس قرار میگیرند. بهترین مدل لپ تاپ ایسوس از نظر قدرت پردازش را باید در انواع لپ تاپ گیمینگ ایسوس جستجو کرد. از آنجایی که پردازش بازیهای یکی از سنگینترین کارهایی است که میتوان از یک لپتاپ انتظار داشت، سختافزاری که در این دسته به کار گرفته میشود معمولا قویترین و البته گرانترین سختافزار موجود است. ویژگیهایی نظیر طراحی متفاوت دستگاه، کارت گرافیک اختصاصی و قدرتمند و نور پسزمینهی RGB صفحه کلید از ویژگیها بارز انواع لپ تاپ گیمینگ به حساب میآیند.

رمز و راز غیرقابل توضیح به لپ تاپ کشف شده است

laptopاین محصول برای کارهای روزمره مناسب می باشد و اگر از سرعت گزینه های زیر 10 میلیون راضی نیستید و بودجه زیادی نیز ندارید بهترین گزینه همین لپ تاپ لنوو می باشد. برسی این بازه قیمتی: اگر از لپ تاپ های زیر 10 میلیون راضی نیستید و یک گزینه بهتر با بودجه پایین می خواهید لپ تاپ لنوو مناسب است. ولی اگر بودجه مناسب تری دارید و یک لپ تاپی می خواهید که قدرت خوبی داشته باشد لپ تاپ ایسوس بهترین گزینه است. در بازه بالای 20 میلیون تومان رقابت بسیار سخت می شود و تمام گزینه ها بهترین هستند. همه گزینه های موجود از قدرت بسیار بالایی برخوردار هستند و از تمام برند ها می توان گزینه های محبوبی را مشاهده کرد. 365 میلی متر و وزن 2.5 کیلوگرم تولید شده است که با توجه به سخت افزار های آن طبیعی است. پردازنده مرکزی این مدل intel core i5-10300h و حافظه رم آن 8 گیگابایت ddr4 می باشد. این دو باهم موجب قدرت پردازشی و سرعت فوق العاده این لپ تاپ شدند.

laptopدسکتاپ ها از حافظه های با ماژول دو خطی DIMM بهره میبرند. این حافظه ها شامل چندین تراشه در یک صفحه مدار هستند. شرایطی که کمک می کند در مقایسه با انواع دیگر حافظه بتوانید سرعت بالاتری در انتقال داده ها از آنها مشاهده کنید. به آرامی امروزه ماژول های دو خطی جایگزین ماژول های حافظه یک خطی شده اند. انواع مختلف های کامپیوتر را می توانید برای سیستم های دسکتاپ انتخاب کنید. لپ تاپ ها نیز از یک نوع رم ها به عنوان ماژول حافظه دو خطی بهره می برند. این مدل رم ها در مقایسه با رم های DIMM که بر روی سیستم های رومیزی به کار گرفته میشوند اندازه ای کوچکتر دارند. فراموش نکنید با توجه به تفاوت در اندازه رم های کامپیوتر و لپ تاپ، کاربر قادر نیست که از رم کامپیوتر بر روی لپ تاپ بهره ببرد. هنگامی که به دنبال انتخاب و خرید یک سیستم مناسب برای برنامه نویسی هستید، باید چند فاکتور مهم را در نظر بگیرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد